جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شرکت صنعتی افشین ماشین

تاور کرین ثابت و متحرک چه تفاوت هایی دارند!

تاور کرین ثابت و متحرک چه تفاوت هایی دارند!

در زمان قدیم ساخت سازه هایی با ارتفاع زیاد کار بسیار دشواری بود. همچنین جابجایی مصالح و مواد سنگین کار سختی بود. به همین دلیل برای اولین بار تاورکرین و یا جرثقیل برجی چوبی توسط یونانی ها ساخته شد. در گذر زمان با پیشرفت تکنولوژی آن را از فولاد، چدن، آهن و مستحکم تر ساختند تا به نیروی انسانی کمک کند. به طور حتم شما این نوع دستگاه ها را در کنار ساخت و ساز آسمان خراش ها و یا در سطح شهر دیده اید. در این مقاله قصد داریم هرچیزی در رابطه با تاور کرین ثابت و متحرک و تفاوت های آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. شرکت صنعتی افشین ماشین، برای درک دقیق تر و آشنایی با تاور کرین ثابت و متحرک، شما را به ادامه ی خواندن این مطلب مفید و معتبر دعوت می نماید.

تفاوت تاور کرین ثابت و متحرک در چیست؟

در کنار شباهت های جرثقیل های سیار و متحرک، تفاوت هایی نیز وجود دارد. انتخاب نوع صحیح جرثقیل برای پروژه ساخت و ساز کاملاً مهم است و در کارایی، کیفیت و هزینه تأثیر دارد. پس اجازه دهید ببینیم که تفاوت تاور کرین ثابت و متحرک در چیست؟ شما در حال پروژه ساخت خود هستید و مطمئن نیستید که آیا شما به یک جرثقیل متحرک در مقابل یک تاورکرین نیاز دارید یا خیر؟ وجود یک مشکل معمول است و بسیاری از افراد، به ویژه افراد تازه وارد این صنعت، اغلب از متخصصان می پرسند که تفاوت بین جرثقیل های سیار و تاورکرین ها چیست؟ جرثقیل های سیار و جرثقیل های برج از نوع ماشین آلات مقیاس پذیر و سنگین هستند. توانایی بلند کردن و جابجایی مواد سنگین را در محل دارند.

تاور کرین ثابت و متحرک چه تفاوت هایی دارند!

تاورکرین چیست؟

جهت بالا بردن و جابجایی وسایل بسیار سنگین و بزرگ مانند مصالح ساختمانی در اطراف محل های ساخت و ساز، از جرثقیل های برجی استفاده می شود. البته این مورد در شهرهای با برج های بلند مرتبه بسیار زیاد است. این نکته را باید در نظر داشت که تاورکرین ها متحرک نیستند. آن ها واحدهای ثابتی هستند که باید در محل احداث شوند و پس از اتمام کار دوباره از بین بروند.

جرثقیل متحرک چیست؟

جرثقیل متحرک، جرثقیلی است که بر روی یک کامیون سوار می شود، که توسط اپراتوری اداره می شود. این جرثقیل در یک کابین قرار دارد و توسط یک بوم تلسکوپی که روی همان کامیون یا حامل نیز نصب می شود، نیرو می گیرد. 

کاربری یکی از تفاوت های جرثقیل های ثابت و متحرک

در پاسخ به سوال تفاوت تاور کرین ثابت و متحرک می‌توان گفت کاربری آن‌هاست. جرثقیل های سیار به طور معمول برای راه اندازی به نیرو یا زمان زیادی احتیاج ندارند. به راحتی می توان آن ها را از یک شرکت معتبر مانند جرثقیل های افشین ماشین اجاره یا خریداری کرد و آن ها را به محل ساخت و ساز مورد نیاز منتقل کرد.

تاور کرین ثابت و متحرک چه تفاوت هایی دارند!

منعطف بودن این تاورکرین ها

جرثقیل های برجی، جزئی از ماشین آلات بسیار ارزنده و مهمی هستند که می توانند بار های بسیار سنگین را بالا ببرند و جابجا کنند. جرثقیل های ثابت باید در محل ساخته شوند که به زمان زیادی نیاز دارد، و در نتیجه هزینه های بیشتری را نیز طلب می‌کند. این جرثقیل ها قابل جابجایی نیستند و بنابراین، پس از نصب، لازم است تا مدت زمان پروژه یا کار در آن جا بمانند. جرثقیل های سیار به وضوح از نظر توانایی حرکت در اطراف انعطاف پذیرتر هستند، و می توانند در هر زمان به مناطق مختلف در یک سایت دسترسی پیدا کنند. جرثقیل های سیار می توانند به یک محل کار سفر کنند، کار را به اتمام برسانند و دوباره به شرکت ارائه کننده مراجعه کنند و از نظر فضای سایت و راه اندازی، دردسر کمتری برای شما ایجاد کنند.

هزینه های مرتبط به جرثقیل ها

گزینه مقرون به صرفه تر،جرثقیل های سیار هستند. جرثقیل های سیار به اندازه تاور کرین های ثابت قدرتمند و قادر به تحمل بار سنگین هستند. از این رو می توان گفت که در پاسخ به سوال تفاوت تاور کرین ثابت و متحرک در چیست، به هزینه ها نیز اشاره داشت.

برای آگاهی از مجموعه مقالات و دیگر مطالب خواندنی و آموزشی شرکت صنعتی افشین ماشین، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو