جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شرکت صنعتی افشین ماشین

نکات اساسی و مهم در خرید تاور کرین ها

نکات اساسی و مهم در خرید تاور کرین ها

در گذشته برای جابجایی تجهیزات نیاز به نیروی انسانی بوده اما حالا می‌توان از امکاناتی همچون تاورکرین استفاده کرد. کسانی که تخصص و شغلشان در حیطه تجهیزات ساختمانی و ماشین‌آلات صنعتی می‌باشد، قطعا اسم جرثقیل برجی یا تاورکرین‌ها را شنیده‌اید. تاورکرین ها با داشتن ظرفیت بالا قابلیت بلند کردن اجسام بسیار سنگین را دارند. اماز از آنجایی که وسیله ای قران قیمت به حساب می‌ آید باید در خرید و تهیه آن به نکات مهمی توجه داشته باشید. شرکت صنعتی افشین ماشین، برای درک دقیق تر و آشنایی با نکات اساسی و مهم در خرید تاور کرین ها، شما را به ادامه ی خواندن این مطلب مفید و معتبر دعوت می نماید. 

نکاتی مهم در رابطه با خرید تاورکرین ها

این نکته را قبل از بررسی خود وسیله باید در نظر داشته باشید که آیا خرید تاور کرین با هدف شرکت شما سازگاری دارد یا خیر؟ خرید این وسیله به علت هزینه بالایی که دارد سرمایه گذاری بزرگی به حساب می‌آید و نباید فقط برای رفع نیازهای فوری تجارت خریداری شود. با هم به بررسی برخی نکات مهم می‌پردازیم.

نکات اساسی و مهم در خرید تاور کرین ها

  • نکاتی در مورد خرید تاورکرین – تعیین بودجه

ابتدا وقت خود را برای تهیه بودجه تان بگذارید، قبل از هر گونه مراجعه برای خرید یا صحبت با فروشندگان. در این شرایط شما وقت خود را برای جست و جوی تاور کرین هایی محدود به بودجه خودتان صرف می‌کنید. در حالی که بودجه خود را تعیین می کنید، به یاد داشته باشید که هزینه های نگهداری را در طی یک دوره ۵ تا ۱۰ ساله در نظر بگیرید.‌  پس بنا به بودجه و نوع خواست خود می توانید انتخاب کنید.

  • مشخص کنید هدف از تهیه تاورکرین چیست؟ حال چه نو باشد و چه کار کرده

پس از تهیه بودجه کافی، باید بسنجید که چرا به تاور کرین نیاز دارید. باید محافظه کارانه پیش روید چرا که این جرثقیل های برج سرمایه گذاری ارزشمندی هستند. زیرا در بسیاری از اماکن ساختمانی پایه اصلی محسوب می شوند. جرثقیل های بزرگ با اطمینان می توانند طیف وسیعی از تجهیزات و مواد مورد نیاز یک پروژه را حمل و تحویل دهند. هنگام تحقیقات، این را به خاطر بسپارید که شاید لازم باشد وسایل و تجهیزات اضافی را هم خریداری کنید. مواردی مانند قفس بلوک برای حمل پالت های سنگین و آجر ها، ابزار بتون و وسیله مخصوص حمل افراد برای جابجایی سطوح مختلف ساختمان.

بنابراین لازم است تا نیاز های خود را در مورد آنچه می خواهید بخرید مشخص کنید. شما باید ظرفیت بالابری مورد نیاز خود را تعیین کنید و بدانید که حداکثر میزان بار شما چقدر خواهد بود‌. 

  • ملاحظات دیگر درباره خرید تاور کرین ها

اکنون که از بودجه و نیازتان جهت تهیه تاورکرین اطلاعات کامل دارید، وقت آن رسیده است که با جرثقیل غول آسای مورد استفاده تان بیشتر آشنا شوید. قبل از انتخاب سیستم تاور کرین، علاوه بر شناسایی ظرفیت جابه جایی و بلند کردن مواد، موارد دیگری هم باید در نظر گرفته باشید. سرعت لازم و مورد نیاز برای انجام کار.

    • باید با چه سرعتی مواد و وسایل را جا به جا کنید؟
    • آیا تاور کرین خریداری شده یا انتخاب شده توسط شما، توانایی کار در سرعت های مختلف را دارد؟
    • آیا به فناوری خاصی نیاز دارد؟ فراموش نکنید که محدودیت هایی را که فضای جرثقیل غول پیکر در آن کار می کند در نظر بگیرید. به عنوان مثال، ارتفاع تسهیلات چقدر است؟
    • آیا محدودیت طول و عرض و ارتفاع وجود دارد؟
    • آیا می خواهید جرثقیل را به دیوار یا پایه بتونی سوار کنید یا تاور کرینی ایستاده و آزاد داشته باشید؟

سعی کنید محدودیت ها را نادیده نگیرید. این موارد بسیار اساسی هستند. به همین دلیل قبل از اقدام برای خرید تاور کرین باید بدانید که دنبال چه نوع جرثقیلی هستید.

نکات اساسی و مهم در خرید تاور کرین ها

  • فاصله حرکت را تعیین کنید.

این مسئله بسیار مهم را باید بدانید آیا تاور کرین در محل کار نیاز به جابه جایی دارد و اگر به جابه جایی نیاز دارد، چقدر رانندگی در محل لازم است؟ اگر چندین منطقه کاری وجود دارد جرثقیل متحرک انتخاب بسیار مناسب تری نسب به جرثقیل های ثابت است. اگر بالا بردن ابزار و وسایل در طول مسیر ثابت انجام می شود، تاور کرین ریلی بهترین انتخاب است.

  • زمین را به طور دقیق ارزیابی کنید

همه تاور کرین ها برای جابجایی و نصب ایمن، نیاز به پایه‌های محکم دارند. بنابراین باید در نظر بگیرید که کدام نوع زمین در سایت های کاری شما موجود است. آزمایشات مرتبط را انجام دهید. همچنین به شرایط آب و هوایی مانند باد، باران، گرما و سرمای منطقه تان توجه داشته باشید. این عوامل به تعیین نیاز های شما کمک می‌کند.

  • تاور کرین مورد نظرتان را جست و جوی کنید

حال که بودجه، شرایط و نیاز هایتان را مورد بررسی قرار داده‌اید، زمان آن رسیده است که اقدامات خرید تاور کرین مورد نظر خود را شروع کنید. لازم است تاریخچه دستگاه مخصوص خود را هنگام مقایسه تاور کرین ها با هم در نظر بگیرید. سن جرثقیل و میزان کاری که انجام داده است از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد. علاوه بر این اگر تمایل دارید تاور کرین دست دوم یا کار کرده بخرید باید موقعیت جغرافیایی را که جرثقیل در آن کار کرده است، بررسی کنید، زیرا شرایط محیطی می تواند تاثیر گسترده ای بر عملکرد جرثقیل داشته باشد. 

برای آگاهی از مجموعه مقالات و دیگر مطالب خواندنی و آموزشی شرکت صنعتی افشین ماشین، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو