جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شرکت صنعتی افشین ماشین

تاورکرین tower crane چیست و چه کارکردی در صنایع مختلف دارد؟

تاورکرین tower crane چیست و چه کارکردی در صنایع مختلف دارد؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی کارها بسیار آسان تر شده. در گذشته برای جابجایی تجهیزات نیاز به نیروی انسانی بوده اما حالا می‌توان از امکاناتی همچون تاورکرین استفاده کرد. کسانی که تخصص و شغلشان در حیطه تجهیزات ساختمانی و ماشین‌آلات صنعتی می‌باشد، قطعا اسم جرثقیل برجی یا تاورکرین‌ها را شنیده‌اید. این محصول در پروژه های عمرانی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت صنعتی افشین ماشین، برای درک دقیق تر و آشنایی بیشتر با تاورکرین tower crane، شما را به ادامه ی خواندن این مطلب مفید و معتبر دعوت می نماید. در این مقاله قصد داریم هرچیزی در رابطه با تاورکرین tower crane چیست و چه کارکردی در صنایع مختلف دارد را مورد بررسی قرار دهیم.

تاورکرین tower crane چیست و چه کارکردی در صنایع دارد؟

تاور کرین یا جرثقیل برجی، نوعی جرثقیل متعادل کننده است که برای ساخت برج و ساختمان‌های بلند به کار می‌رود. تفاوت اصلی تاور کرین با جرثقیل معمولی در این است که تاور کرین دارای پایه‌ای ثابت است و به دلیل ثابت بودن روی زمین، اغلب بهترین ترکیب از ارتفاع و ظرفیت بلند کردن را به دست می‌آورد. برای نگهداری و تعمیرات تاورکرین، باید به درستی نگهداری و روغن کاری شود. همچنین جرثقیل را مرتباً تمیز نگه دارید و مقدار روغن کاهنده سرعت را بررسی کنید. همچنین باید سستی، شکستگی یا فرسوده بودن طناب های سیم را در موقعیت های مختلف بررسی کنید. ترمزها را از نظر عملکرد چک کنید تا از حساسیت به اندازه شان اطمینان حاصل کنید.

تاورکرین tower crane چیست و چه کارکردی در صنایع مختلف دارد؟

این وسیله با استفاده از چوب توسط یونان باستان تولید شد. از نیروی کارگران و نیروی حیوانات برای کار با این وسیله استفاده می‌کردند. بعد ها با گسترش علم و تکنولوژی این وسیله پیشرفته تر شد و برای ساخت آن از فولاد و چدن و آهن استفاده شد. در هنگام ساخت و ساز ساختمان های بزرگ یا برج ها تاورکرین ها را در سطح شهر مشاهده می‌کنید. اغلب تاورکرین‌ها برای جابجایی اجسام سنگین و انتقال آن‌ها استفاده می‌شود. تاورکرین (Tower Crane) بطور معمول در صنعت حمل‌ونقل برای بارگیری و تخلیه، در صنعت ساخت‌وساز برای حرکت مواد و در صنعت تولید برای مونتاژ تجهیزات سنگین بکار گرفته می‌شود. تاورکرین‌ها به سه دسته ثابت، متحرک و بالارونده تقسیم می‌شوند. همچنین، تاورکرین‌های متحرک خود در سه نوع موجود است: تاورکرین ریلی، تاورکرین جاده‌ای و تاورکرین شناور.

تاورکرین ریلی

تاورکرین ریلی از جمله تاورکرین‌های متحرک است که روی ریل نصب می‌شود و در دو جهت افقی و عمودی می‌تواند حرکت کند. این نوع تاورکرین به دلیل داشتن پایه‌ای کوچک و قابل حمل، برای پروژه‌های ساختمانی با فضای محدود و یا پروژه‌های راهسازی کاربرد دارد.

تاورکرین جاده‌ای 

تاورکرین جاده‌ای، نوعی تاورکرین متحرک است که برای پروژه‌های راهسازی و پل‌سازی به کار می‌رود. این نوع تاورکرین دارای پایه‌ای بزرگ و چرخان است که بر روی جاده قرار می‌گیرد و به دلیل داشتن قابلیت حمل و نقل، برای پروژه‌های راهسازی با فضای محدود کاربرد دارد.

تاورکرین شناور

تاورکرین شناور، نوعی تاورکرین متحرک است که برای پروژه‌های ساختمانی در آب به کار می‌رود. این نوع تاورکرین دارای پایه‌ای بزرگ و شناور است که بر روی آب قرار می‌گیرد و به دلیل داشتن قابلیت حمل و نقل، برای پروژه‌های ساختمانی با فضای محدود کاربرد دارد.

تاورکرین tower crane چیست و چه کارکردی در صنایع مختلف دارد؟

برای آگاهی از مجموعه مقالات و دیگر مطالب خواندنی و آموزشی شرکت صنعتی افشین ماشین، اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو